keskiviikko 20. heinäkuuta 2011

Koiriakoiriakoiria...

Taas se olis lähijakso melkeen loppunut, 2 viikon ajan ollaan iltaisin vedetty ryhmiä ja päivisin joko koulutettu omia tai sitten vaan opiskeltu. Mä oon vetänyt agilityn alkeita, ja porukassa on kivasti lupaavia koirakoita :-)

Käytiin kesälomareissulla Mikkelissä ja Ristiinan "saarimökillä" viikonloppuna, ja siltä(kään) reissulta ei taas mutkia puuttunut. Tarkotushan oli mennä St. Michel raveihin mut niihä se taas meni, et ku jotai suunnittelee ni se menee sit mönkään. No, pojathan tykkäs olla mökillä pari päivää, Urpo varsinkin, se ui ihan älyttömästi (uitin sitä myös soutuveneen perässä, en tosin tarkotuksella mut itepä lähti matkaan...), mut kun sunnuntaina kotiinpäin lähettiin ni siitäpä ne mutkat sitten alkoikin...

Meidänhän piti lähteä ajoissa ajamaan että ollaan iltapäivällä takas Kajaanissa. Kuitenkin mun isä sai meidät houkuteltua purjehtimaan ja kohtalaisen huonon tuulen vuoksi silläkin reissulla meni pidempää ku piti. Mikkeliin lähettiin suunnistamaan siinä klo 16 jälkeen, vaikka sillon olis pitäny olla jo Kajaanissa..
Ei siinä vielä mitään, Leppävirralle asti ajeltiin ihan kivasti kunnes Henkka herättää mut sanomalla "Mari meilt hajos auto." Voi v****, hieman rupes ottaa pannuun. Koirat ihmetteli ku autoa työnnetään pitkin maanteitä, ne oli iha sen näkösiä et "hei tiesitteks et sitä voi myös ajaa?". Ei muuta ku hinausauto paikalle, ja miettimää et mite ihmeessä me päästää kotiin. Hinuri vei meidät sit Kuopioon, ja me päätettiin jäädä hotelliin yöks et jos auton sais aamulla sit kuntoon ja päästäs sillä ajeleen himaan. Urpo oli ihan onnessaan hotellista ja sen kolmesta sängystä, siellä se hyppi pitkin petejä ihan pöhkönä.

Luotettava saksalainen kiipeää hinausautoon..

Pojat biitsillä..
Seuraavana päivänä me sit hengailtiin ympäri Kuopion satamaa ja sen lähialueita, Urpolla oli ihan superkuuma tuossa turkissa, kun taas Jesse ei ees koko ajan läähättäny. Puun varjossa ne makoili ja tuijotteli ihmisiä, kun me oltiin rannalla. Hyvää siedätystä molemmille ;-) Autoa me ei kuitenkaan saatu takasin, joten ei muuta ku porukka junaan ja junalla kotiin. Ja koska noin se kuulostaa liian helpolta ja mukavalta lisättäköön tähän se että junassa ei ollu lemmikkivaunua, eli me jouduttiin matkaamaan konnarin tavaravaunussa, jossa oli muuten aika pikkusen lämmin.... Jesse nukku rauhassa koko matkan, mut Upille teki hieman tiukkaa kun oli niin kuuma. Loppuviimein kun kotiin päästiin, meillä oli 2 raatoa pitkin lattioita. Nyt tuntuu kyllä sille, että ihan heti ei reissailla...  Ohessa uusia ja vanhoja kesäkuvia!

Upin Juhannusleikit.. "Jäiks mulle yhtää?"

Upi 8kk

Agi Mikkeli 2.7.2011

Luppakorvanen Malikka Aktivistin Ammus "Pakki" 11 vko

Jesperin kesälook

Poikakuva :-)

Muuten ollaan vähän treenitty aksaa ja tokoa, viime viikolla otettiin ennen koulupäivää hakua ja jälkeä. Koulussa sitten molemmille koirille 20min tottelevaisuutta, se oli kanssa niitä päiviä et koirat oli suht väsyjä illalla!